Shopman

Toimitusehdot

Shopman.fi

Shopman.fi -sivusto on Summit Discoveryn ja Zirian verkkokauppasivusto. Sivustoa ylläpitää Summit Discovery.

Shopman kuluttajaverkkokauppa:

Shopman Kuluttajaverkkokaupan tuotteita myy Ziria, Y-tunnus 2159689-4 (kuluttajamyynti ja taidetarvikkeiden tukkumyynti). Alla olevat toimitusehdot koskevat kuluttajakauppaa Suomessa. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, ellei tuotetiedoissa toisin ole mainittu. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia toimitusehtoja. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtoja ilman ennakkoilmoitusta.

Shopman liikelahjakauppa:

Shopman Liikelahjakaupan tuotteita myy Summit Discovery, Y-1827075-4 (liikelahjat yrityksille). Liikeyritysten osalta sovelletaan normaaleja kaupan säännöksiä, jotka ehdot löytyvät Shopman liikelahjakaupan Toimitusehdot – sivulta.

Tilaaminen

Kuluttajakaupan tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.shopman.fi ostoskorin kautta. Asiakas hyväksyy tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa olevat toimitusehdot. Tilatut tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä, ellei muuta ole sovittu.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla.

Tilausvahvistus

Tilausvahvistus sisältää seuraavat tiedot:

  • tilausnumero
  • tilatut tuotteet
  • tuotteiden hinnat ja tilauksen kokonaissumma, myös alv-erittely

Tilausvahvistus toimii kuittina ostoksistasi. Tarvitset sitä ottaessasi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Maksutavat

Klarna Checkout

Klarna Checkout -palvelun avulla maksaminen käy verkkokaupassamme helposti ja turvallisesti. Vastaamalla pariin kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.  

Käytössäsi ovat 

  • Klarna lasku
  • Klarna tili
  • korttimaksut (Visa, Mastercard ja American Express) tai 
  • verkkopankkimaksut (OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, S-pankki) 

Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. 

 Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä suoraan Klarnan asiakaspalveluun p. 09 425 9977(0)1 arkisin klo 8.00–18.00 

Klarna Asiakaspalvelu

Verkkopankkimaksut Paytrail

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä maksukortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Paytrail Oyj on myös maksun saaja. Ziria toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

MobilePay

Paytrail Oyj toimii puhelimella tapahtuvissa maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Paytrail Oyj on myös maksun saaja. Ziria toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Toimitusaika

Valikoimamme tuotteet tulevat useista eri varastoista, joten toimitusaika voi vaihdella tuotteesta riippuen. Toimitusaika varastotuotteille on 2 - 5 arkipäivää siitä, kun tilaus on tehty ja maksu suoritettu. Tilaustuotteiden toimitusaika voi vaihdella 5 - 14 vrk. Mikäli tilaat useita tuotteita samaan aikaan, lähetämme kaikki tuotteet yhtä aikaa, jolloin toimitusaika määräytyy pisimmän toimitusajan mukaan. Pyrimme mahdollisimman nopeaan toimitukseen.

Poikkeavista toimitusajoista ilmoitetaan tuotetietojen yhteydessä ja tarvittaessa sähköpostilla asiakkaalle. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Toimitustapa ja -kulut

Toimituskulut määräytyvät toimitustavan sekä lähetyksen kokonaispainon, -koon ja rikkoontumisherkkyyden mukaan.

Lähetämme pienet tilaukset kirjeenä, suuremmat lähetykset postipakettina Postin toimipisteestä tai Postin automaatista noudettavaksi tai kotiin kannettuna. Mikäli tuotteella/tuotteilla on useampi mahdollinen toimitustapa voit valita haluamasi toimitustavan kassasivulla.

Jos valitsit pakettiautomaatin toimitustavaksi ja lähetys on pakettiautomaatin maksimimittoja (60 x 36 x 60 cm) suurempi, vaihdamme lähetyksen postista noudettavaksi lähetykseksi.

Kirje 2 lk ≤250 g 3,80 €, ≤500 g 5,90 €

Paketti automaatista noudettuna ≤2 kg 6,90 €, ≤5 kg 8,90 €, ≤ 10 kg 11,50 €, ≤35 kg 14,50 €

Postipaketti postin toimipisteestä noudettuna ≤2 kg 6,90 €, ≤5 kg 8,90 €, ≤10 kg 11,50 €, ≤ 35 kg 14,50 €

Isokokoinen ja/tai helposti särkyvä paketti postin toimipisteestä noudettuna ≤35 kg 23,00 €

Postipaketti kotiin kuljetettuna ≤ 5 kg 17,50 €, ≤35 kg 27,90 €

Nouto kauppiaalta 0 €. Sovittava etukäteen noutoajasta sähköpostilla.

Takuu

Tuotteilla on puolen vuoden valmistus­ ja materiaalitakuu, ellei tuotetietojen yhteydessä ole mainittu pidemmästä takuuajasta. Takuun kesto määräytyy päämiestemme antamien takuuaikojen mukaan. Takuu ei koske tuotteita, joissa esiintyy normaalia kulumista ja/tai tuotteen väärästä käsittelystä johtuvia vikoja tai fyysisiä vaurioita .

Vaihto- ja palautusehdot

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Myös tuotteen myyntipakkauksen tulee olla palautettaessa vahingoittumaton. Asiakkaalla on oikeus avata tuotepakkaus ja tutustua tuotteeseen, mutta sitä ei saa käyttää, mikäli tuote aiotaan palauttaa. Asiakaspalautuksia ei saa jättää postin kuljetettavaksi, ennen kuin palautuksesta on sovittu myyjän kanssa. Asiakas maksaa palautuskulut.

Jos tilaajana on yritys tai yhteisö, varsinaista palautusoikeutta ei ole muutoin kuin ostajan ja myyjän erikseen niin sovittua.

Mikäli ostamasi tuote on viallinen ja haluat vaihtaa/palauttaa tilaamasi tuotteen, tee siitä ilmoitus Shopman verkkokauppaan sähköpostilla (asiakaspalvelu@shopman.fi). Myyjä maksaa viallisen tuotteen palautuskulut.

Saatuasi luvan palauttaa tuotteen, pakkaa se huolellisesti, niin ettei tuote pakkauksineen pääse vahingoittumaan palautuskuljetuksessa. Hyvitämme vain vahingoittumattomat tuotteet.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • Saamasi tilausvahvistus
  • Nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • sähköpostiosoitteesi

Palautusosoite:

Summit Discovery/Ziria
Pohjolankatu 19–21 A 42
96100 Rovaniemi

Mikäli tilaus on noudettu Postin pakettiautomaatista, voit jättää palautuksen samaan pakettiautomaattiin saamallasi noutotunnuksella. Automaatin valikosta löytyy palautukselle oma toiminto, ja automaatti kysyy puhelimeen saamaasi lokerokoodia. Lokero avautuu, kun koodi on syötetty. Noutotunnus on voimassa 14 vrk saapumisilmoituksesta.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, saamamme maksu palauttamistasi tuotteista palautetaan välittömästi palautuksen vastaanoton ja tarkistuskäsittelyn jälkeen samaa maksuvälinettä käyttäen millä maksoit tilauksesi.

Kaupan peruuttaminen

Halutessasi peruuttaa kaupan, täytyy siitä tehdä kirjallinen ilmoitus sähköpostitse myyjälle 14 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Asiakas maksaa palautuksesta aiheutuvan toimitusmaksun.

Paketin noutamatta jättäminen ei ole kuluttajasuojalain mukainen kaupan peruuttaminen tai tuotteen palautus. Noutamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme palautuspostikulujen lisäksi 10 euron käsittelykulun.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa tai tilauksen toimituksessa

Mikäli tuote on vaurioitunut tai kadonnut kuljetuksen aikana tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@shopman.fi. Jos paketti/tuote on vioittunut kuljetuksen aikana, on siitä tehtävä välittömästi reklamaatio myös ko. rahdinkuljettajalle.

Ilmoitus myyjälle virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä viimeistään 7 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

Muuta

Ziria kuluttajakaupan osalta ja Summit Discovery liikelahjakaupan osalta käsittelevät kaikki asiakastiedot luottamuksellisesti ja sitoutuvat olemaan luovuttamatta asiakastietoja toimintansa ulkopuolisille osapuolille.